Leveransvillkor

Vi expedierar din beställning så snart som vi har mottagit den. Om vi ha några frågor i samband med detta, kontaktar vi dig via e-post eller telefon. 

Offerter gäller 1 månad från offertdatumet.

Observera att alla priser i webbutiken anges i svenska kronor, exklusive moms och frakt.

Lägsta ordervärde i webbutiken är 600 kr exkl moms och frakt.

Fraktkostnad paket 0-5 kg: 190 kr exkl moms. 

Fraktkostnad över 5 kg är beroende på vikt och avstånd.

Notera att om leveransadressen är felaktigt inskriven i beställningsformuläret, debiterar fraktbolaget en extrakostnad på 95 kr plus moms. Var därför vänlig och kontrollera leveransadressen noggrant, innan du skickar iväg beställningen.

LEVERANSBEKRÄFTELSE

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar leverantörens lager.

Speditorer

Leveranstiden är normalt ca 5–7 arbetsdagar. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna. Efter 14 dagar hos ombudet så skickas paketet tillbaka till oss.

KONTROLL VID LEVERANS SAMT TRANSPORTSKADOR

När du som kund har mottagit leveransen är det mycket viktigt att du öppnar emballaget och kontrollerar att ingenting är skadat. Det är även viktigt att du kontrollerar att alla artiklar som finns upptagna på följesedeln, även finns med i kartongen samt att antalet stämmer. Om någon artikel saknas eller att antalet inte stämmer med följesedeln, ska du omgående kontakta oss.

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan till fraktbolaget och till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju (7) dagar. 

Om levererad produkt har dolt fel skall Kunden utan dröjsmål reklamera sådant dolt fel när det upptäcks, om inte detta sker inom 12 månader från idrifttagning, dock max 15 månader från leverans EX WORKS, har Kunden avsagt sig rätten att reklamera det dolda felet. All reklamation till Säljaren ska vara skriftlig. 

Reklamerar Kund enligt ovan och det visar sig att reklamationen är felaktig, det finns inget fel som Säljaren ansvarar för, har Säljaren rätt till ersättning för de kostnader som uppkommit på grund av den felaktiga reklamationen.

För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag. 

FRAKT PRIVATPERSON

Till privatpersoner levereras paketet till ditt närmaste DB Schenker-ombud. När paketet anlänt till ombudet skickas ett SMS ut om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en brevavi som inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta.Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

FRAKT FÖRETAG

Till företag sker frakten med DB Schenker, till er angivna leveransadress. Vi skickar ett e-postmeddelande med fraktsedelsnummer i samband med att produkten/produkterna lämnar lagret. I de fall det krävs en lastpall och pallkrage, debiteras den kostnaden på kundens faktura.

MOTTAGARFRAKT FÖRETAG

Om ni vill betala frakten själv med ert fraktavtal, kan vi skicka med Mottagarfrakt. Var vänlig och ange er kundnummer hos Posten, DHL eller DB Schenker på beställningen, så använder vi det för debitering av frakt. I de fall det krävs en lastpall och pallkrage, debiteras den kostnaden på kundens faktura.

HÄMTA SJÄLV 

Det finns möjlighet att hämta varorna i Huskvarna, vardagar mellan kl. 08.00 och 15.30. När beställningen är ihopplockad och klar för avhämtning, kontaktar vi kunden.

FRAKTKOSTNAD VID FELBESTÄLLNING

Vid felbeställning (t ex beställning av fel storlek på filterpatroner eller fel modell av UV-lampa) debiteras kunden fraktkostnaden och avdrag för ev. värdeminskning. Kunden bekostar själv returfrakten av den felbeställa varan. Vårt råd är att noga kontrollera storlek och modellbeteckning, innan du beställer. Ring oss gärna, om du är osäker.

FÖRPACKA GODSET VÄL FÖR ATT UNDVIKA SKADOR VID RETUR.

Som kund betalar du själv returfrakt och ev. emballage. Vid retur måste alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.
 Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.
 Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. 

OAVHÄMTAD FÖRSÄNDELSE

Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss, och vi kan då komma att debitera dig en skälig summa för frakt- och administrativa kostnader. Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso.